جامعه مدرن حول مفاهیمی مانند زیبایی و اصالت می چرخد، ایده آل هایی که توسط طراحان مد در سراسر جهان پذیرفته و اجرا شده است. بدون شک، مد همیشه ابزاری قدرتمند برای بیان بوده است، زیرا نحوه لباس پوشیدن ما نشان دهنده منشأ فرهنگی، ذهنیت، شخصیت و حتی احساسات ما است. علاوه بر این، مد دارای شایستگی زیادی در ترکیب عملی بودن با زیبایی شناسی است و می تواند به عنوان “شکل عمل گرایانه هنر” تلقی شود. مد تحت تأثیر بسیاری از عوامل مختلف فرهنگی و اجتماعی و سازگاری دائمی با نیازها و نیازهای یک جامعه به طور مداوم در حال توسعه، در طول زمان دچار تغییرات اساسی زیادی شده است. در طول روند تکاملی خود، سبکها و گرایشهای مختلفی را ایجاد کرده است که ویژگیهای مشخصه هر نسل را آشکار میکند.
با افزایش محبوبیت صنعت پوشاک کودکان، طراحان مد روز به روز بیشتر تصمیم گرفتند کار خود را منحصراً بر روی طراحی لباس برای کودکان خردسال و نوزادان متمرکز کنند. به زودی این پیشنهاد متنوع تر شد و لباس های بچه گانه جنبه و اصالت زیادی پیدا کرد. سوپرمارکت ها و فروشگاه های لباس شروع به پر شدن از کالاهای مبتکرانه و رنگارنگ لباس برای کودکان کردند، بسیاری از مغازه ها حتی در فروش انحصاری لباس های کودکان تخصص داشتند. برخلاف لباسهای دیروز بچهها – طراحی ضعیف و، بگذریم، کاملاً کسلکننده – لباسهای کودکان امروزی بدیع و جذاب هستند، تخیل آنها را تحریک میکنند و حس زیباییشناسی و زیبایی را در آنها ایجاد میکنند. از کت و شلوارهای پسرانه و لباسهای اکسسوری دختربچهها گرفته تا لباسهای شخصیتهای کارتونی و حتی لباسهای ابرقهرمانی، امروزه لباسهای کودکان برای برآورده کردن نیازها و خواستههای خردسالان ایجاد میشوند.
به طور کلی از دیدگاه قیمت آنها، لباس های بچه گانه اخیراً به طور فزاینده ای مقرون به صرفه شده اند. در حالی که چند سال پیش والدین مجبور بودند ثروت اندکی را برای ارائه لباس های باکیفیت به فرزندان خود خرج کنند، امروزه آنها می توانند با مبالغ بسیار کمتری لباس مناسب بخرند. چند عامل عمده که منجر به کاهش قیمت پوشاک کودکان شده است عبارتند از: واردات قابل توجه پوشاک، ظهور بسیاری از فروشگاه های تخفیف در بازار و توزیع برابر کالا بین سوپرمارکت ها و فروشگاه های پوشاک.